Dla klasy 2. gimnazjum proponujemy dwa zeszyty ćwiczeń, podobnie jak w klasie poprzedniej. Tak jak w dotychczasowych materiałach zachowany jest podział na strony A i B. Przypomnijmy, że ćwiczenia ze strony A są łatwiejsze - rozwiązania zadań często zawierają podpowiedzi, natomiast ćwiczenia ze strony B wymagają więcej samodzielności. Ćwiczenia ze stron A i B odpowiadają sobie tematycznie, można je oczywiście rozwiązywać niezależnie. Na wpisywanie rozwiązań i wykonywanie rysunków została zaprojektowana odpowiednia ilość miejsca.Oprócz zadań ściśle związanych z poszczególnymi modułami podręcznika w zeszytach znajdują się CZYTANKI MATEMATYCZNE. Są to kilkustronicowe teksty do samodzielnegoczytania przez uczniów, mające charakter poznawczy i zachęcające do samodzielnego odkrywania matematyki. W klasie 2. w zeszycie 1. autorzy proponują sześć czytanek: O języku matematyki, czyli co to jest twierdzenie i po co się je dowodzi; Liczby duże i małe; Symetralna i dwusieczna; Ludolfina; Trójkąt Pascala oraz Liczby rzeczywiste.W zeszytach ćwiczeń znajdują się także TESTY przygotowujące do prac klasowych, uzupełniające ,,Treningi przed klasówką"" z podręcznika. Warto także zwrócić uwagę na KARTĘ UCZNIA, w której uczniowie mogą sami zaznaczać opanowane umiejętności.Część stron stanowią materiały do wycięcia, na które powołuje się podręcznik: elementy układanek, plansze, tablice kwadratów i sześcianów liczb, figury geometryczne, tabele. Zeszyty zostały tak opracowane, by ułatwić uczniowi pracę w jego własnym tempie, nauczycielowi zaś umożliwić kierowanie pracą uczniów i różnicowanie wymagań w stosunku do różnych uczniowskich potrzeb.Cykl zgodny z programem nauczania numer: DKOW-5002-16/08 w wykazie MEN.Autorami zeszytu są autorzy podręcznika: Anna Dubiecka (koordynator), Anna Bazyluk, Barbara Dubiecka-Kruk, Zbigniew Góralewicz, Tomasz Malicki, Piotr Piskorski, Henryk Sienkiewicz, Andrzej Ziemieńczuk.Dołączone pliki pozwolą Państwu zapoznać się ze spisem treści zeszytu, wstępem do Ucznia, jednym z modułów orazjedną z czytanek. Zapraszamy.