Opis
Ważną umiejętnością, którą powinni opanować uczniowie, jest wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce.
Zadania wymagające stosowania jednostek miar często sprawiają dzieciom trudność. Rozwiązywanie zadań tekstowych wymaga od uczniów analizowania tekstu w celu wyodrębnienia danych, szukania wzajemnych zależności miedzy nimi, logicznego myślenia.
Nabycie tych umiejętności jest niezbędne, aby dziecko mogło z sukcesem kontynuować naukę matematyki.
Materiał programowy zawarty w podręcznikach stosowanych w klasach I – III nie zawsze zawiera dostateczną liczbę zadań praktycznych pozwalających wyćwiczyć te umiejętności.
„Matematyka na szóstkę” to zadania o podwyższonym stopniu trudności, wykraczające poza podstawę programową. Pomagają powtórzyć i utrwalić nabyte umiejętności, ćwiczą umiejętność rozwiązywania zadań złożonych, rozwiązywania nietypowych problemów. Mogą być wykorzystane przez nauczyciela do wspólnej pracy na lekcji po opanowaniu danego działu, powtórzenia materiału lub do pracy na zajęciach koła matematycznego.
Zadania zostały podzielone na następujące działy: mierzenie (jednostki długości), czas i kalendarz,ważenie, obliczenia pieniężne, pojemność, pomiar temperatury, zadania logiczne (z nadmiarem lub niedoborem danych).