Opis
Założenia kształtu systemu egzaminów końcowych dostosowanych zakresowo do nowej podstawy programowej.Wprowadzenie ( z możliwością wcześniejszego wprowadzenia niektórych elementów):-rok 2012 egzamin gimnazjalny-rok 2015-matura i sprawdzian po szkole podstawowejMatematykaEgzamin składa się z zadań zamkniętych oraz 2-3 zadań wymagających przedstawienia toku rozumowania, ocenianych holistycznie według upublicznionych ogólnych kryteriów. Stosowany sposób przyznawania punktów za poszczególne zadania zamknięte oraz opis sposobu oceniania toku rozumowania uczniów jest stały i jawny. W szkołach kończących się maturą, po egzaminie podstawowym można przystąpić do drugiej części egzaminu- na poziomie rozszerzonym.Zgodnie z powyższymi założeniami w podręcznikach z serii Matematyka w otaczającym nas świecieoraz w zbiorach zadań do podręczników, po każdym rozdziale zamieściliśmy zestawy zadań zamkniętych.Podręczniki do ZSZ, LO i T oraz zbiory zadań napisane są tematami lekcji, co powinno ułatwić nauczycielowi dobór zadań potrzebnych do wykształcenia poszczególnych umiejętności zawartych w nowej podstawie programowej z matematyki.