Opis
Podręcznik dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, w których przewidziano rozszerzenie matematyki od klasy pierwszej.Ministerstwo Edukacji Narodowej- źródło www.men.gov.plZałożenia kształtu systemu egzaminów końcowych dostosowanych zakresowo do nowej podstawy programowej.Wprowadzenie ( z możliwością wcześniejszego wprowadzenia niektórych elementów):-rok 2012 egzamin gimnazjalny-rok 2015-matura i sprawdzian po szkole podstawowejMatematykaEgzamin składa się z zadań zamkniętych oraz 2-3 zadań wymagających przedstawienia toku rozumowania, ocenianych holistycznie według upublicznionych ogólnych kryteriów. Stosowany sposób przyznawania punktów za poszczególne zadania zamknięte oraz opis sposobu oceniania toku rozumowania uczniów jest stały i jawny. W szkołach kończących się maturą, po egzaminie podstawowym można przystąpić do drugiej części egzaminu- na poziomie rozszerzonym.Zgodnie z powyższymi założeniami w podręcznikach z serii Matematyka w otaczającym nas świecie oraz w zbiorach zadań do podręczników, po każdym rozdziale zamieściliśmy zestawy zadań zamkniętych.Podręczniki do ZSZ, LO i T oraz zbiory zadań napisane są tematami lekcji, co powinno ułatwić nauczycielowi dobór zadań potrzebnych do wykształcenia poszczególnych umiejętności zawartych w nowej podstawie programowej z matematyki. Z uwagi na fakt, że w niektórych szkołach ponadgimnazjalnych treści z zakresu rozszerzonego będą realizowane od II semestru lub 2 klasy, w Wydawnictwie Podkowa zostanie wydany zestaw tematów wyłącznie z zakresu rozszerzonego (jako wyciąg z podręcznika Matematyka w otaczającym -kształcenie w zakresie podstawowym i rozszerzony). Dzięki temu uczniowie uczęszczający na fakultety nie będą zmuszani do zakupu drugiego podręcznika..