Opis
Książka przedstawia szeroki i usystematyzowany przegląd aktualnego stanu wiedzy o funkcjonowaniu mediów masowych w demokracji liberalnej i gospodarce rynkowej. Media masowe rozpatrywane są pod kątem ich rosnącej roli w rozwiniętym systemie społecznym, tzn. jako pośrednicy w komunikacji między instytucjami systemu i resztą społeczeństwa oraz jako producenci i dostawcy kultury popularnej.
Centralne miejsce mediów masowych w systemie społecznym czyni z nich kluczowy element trzech różnych układów zależności i praktyk: są istotnym ogniwem demokratycznego systemu politycznego ("czwartą władzą"), są też ważnym stymulatorem gospodarki rynkowej i lukratywną dziedziną biznesu, to wreszcie główne źródło rozrywki dla większości społeczeństwa.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów dziennikarstwa, komunikacji społecznej, public relations, reklamy, kulturoznawstwa, socjologii społecznej, oraz wszystkich innych interesujących się tą tematyką.