Opis
Publikacja stanowi praktyczny poradnik dotyczący zarządzania placówkami oświatowymi.
Zawarto w niej odpowiedzi na pytania dotyczące codziennych sytuacji w szkolnej rzeczywistości m.in.:
- jak przygotować się do sprawowania funkcji kierowniczych?
- czym są inteligentne kontakty społeczne i emocjonalne?
- na czym polega lobbing i outsourcing w oświacie?
- w jaki sposób należy wprowadzać innowacje w szkole?
- jak radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi w środowisku oświatowym?
- w jaki sposób warto promować placówki edukacyjne?
- jak przeprowadzać rozmowy z pracownikiem, rodzicem ucznia, władzami samorządowymi, a także z mediami w przypadku ich zainteresowania życiem szkoły?
W książce uwzględniono zmiany legislacyjne wynikające z ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe, ustawy z 26.01.1982 r. – Karta Nauczyciela oraz z rozporządzenia z 11.08.2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce