Opis
Płyta Metody nauki czytania i pisania w przedszkolu zawiera omówienie najważniejszych i najciekawszych koncepcji nauki czytania i pisania.
Na płycie znajduje się omówienie:
Odimiennej metody nauki czytania według dr Ireny Majchrzak
Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania prof. Jagody Cieszyńskiej
Metody analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich
Metody Glenna Domana
Glottodydaktycznej metoda prof. Bronisława Rocławskiego
Metody nowozelandzka
Metody Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz
Dodatkowo na płycie znaleźć można dwa artykuły poruszające następujące kwestie:
Lateralizacji – zaburzenia i skutki (lateralizacja to inaczej dominacja jednej strony – prawej lub lewej – nad drugą podczas wykonywania codziennych czynności). Zaburzenie lateralizacji może powodować problemy z koncentracją oraz nauką pisania i czytania.
Kordynacji wzrokowo-ruchowej, która decyduje w dużej mierze o dojrzałości szkolnej dziecka.