Opis
Zakres i tempo zmian, jakie zachodzą w organizacji i jej otoczeniu, wymuszają potrzebę ciągłego doskonalenia systemu zarządzania. Skuteczna realizacja tego procesu wymaga odpowiednich strategii i metod badawczych. Książka prezentuje klasyczne i współczesne metody organizatorskie doskonalenia systemu zarządzania organizacją, zwracając szczególną uwagę m. in. na: istotę systemu zarządzania oraz płaszczyzny i strategie jego doskonalenia; zasady, podejścia i metody racjonalizacji struktur organizacyjnych, w tym koncepcję lean administration i wybrane metody etatyzacji w podsystemie zarządzania, strategie i metody doskonalenia zarządzania informacją oraz wybrane aspekty bezpieczeństwa informacyjnego i mozliwości wykorzystania technologii informacyjnych w zarządzaniu informacją i wiedzą, instrumentarium wartościowania i taryfikacji pracy w podsystemie zarządzania, w tym metodykę projektowania metod zakładowych, wybrane analityczno-punktowe metody wartościowania stanowisk kierowniczych oraz profili kompetencyjnych stanowisk organizacyjnych i technikę projektowania zakładowych siatek i tabel płac zasadniczych, koncepcję performance management i modele premiowania współzależnego; przykłady praktycznych zastosowań prezentowanych koncepcji i metod. Publikacja jest skierowana zarówno do pracowników naukowych, doktorantów i studentów uczelni ekonomicznych i inżynierskich na kierunkach menedżerskich oraz studiach podyplomowych, jak i do praktyków - menedżerów i organizatorów prowadzących badania i realizujących projekty w zakresie doskonalenia systemu zarządzania.