Opis
W codziennych relacjach Kościoła i mediów często panują nieufność i uprzedzenia. Media są podejrzliwe w odniesieniu do Kościoła, a Kościół jest podejrzliwy w odniesieniu do mediów.Papież Franciszek, przemawiając do Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu, podkreślił konieczność promowania Kościoła otwartych drzwi, który nie zamknie się na świat mediów, lecz się na nie otworzy i przeniknie głębią swojego świadectwa.To jest właśnie to: tworzenie Kościoła w drodze. Wyzwanie!Kompetentne angażowanie się w świat mediów i świadczenie o wartościach wiecznych i nieprzemijających stanowi odpowiedź na wyzwania współczesności i staje się przejawem nowej ewangelizacji, czyli ewangelizacji podanej na nowy sposób i nowym językiem, zrozumiałym przez wszystkich.Jednym z wyrazów nowego oblicza Kościoła w mediach są rzecznicy prasowi, których zadaniem jest promowanie pięknego oblicza życia w Kościele. Ich rola nie może się więc sprowadzać tylko do suchego przekazywania oświadczeń i komunikatów przełożonego, lecz musi przybrać wymiar promocyjny nauki Ewangelii i Kościoła.Proponowana książka jest próbą zachęcenia do wejścia w świat prawdy o życiu, które różne nosi imiona. Tylko ten kierunek jest w stanie wyzwolić nadzieję w człowieku i ustrzec go przed zdziczeniem obyczajów. Ufam, że proponowana lektura choć w małej części spowoduje refleksję nad stanem naszych relacji do Boga, świata i do człowieka.Ks. dr hab. Robert Nęcekrzecznik prasowy Archidiecezji Krakowskiej