Opis
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków finanse i zarządzanie na studiach licen-cjackich, na poziomie średniozaawansowanym. Został on opracowany przez A. Sielską, z własnymi uzupełnieniami autorów, na podstawie wykładów W. Rembisza, które wygłaszał w latach 2008-2010 na Wydziale Finansów i Zarządzania WSFiZ w Warszawie. (…) W opracowaniu dominuje uję-cie analityczne. Korzystamy więc z relatywnie prostych zapisów matematycznych dla wydobycia istoty mechanizmów rynkowego jako podstawowego regulatora zachowań konsumenta oraz pro-ducenta dokonujących racjonalnych wyborów. (…) Wkład uzupełniony jest ujęciem graficznym i – w dość ograniczonym zakresie – werbalno-opisowym. (…) Książka składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy jest wprowadzeniem do mikroekonomii. Drugi poświęcony został analizie mechanizmów zachowań konsumenta, w trzecim omówiono szczególne problemy wyboru konsumenta. W roz-dziale czwartym analiza odnosi się do mechanizmów zachowań producenta. W ostatnim rozdziale omówiono w skrócie problem wyboru monopolisty. Zasygnalizowano ponadto problem równowagi z wykorzystaniem prostokąta Edgewortha. W krótkim zarysie nawiązano również do teorii dobrobytu.
Ze Wstępu