Opis
Celem nauki jest opisywanie, tłumaczenie i przewidywanie zachowania otaczającego nas świata. Rzeczywistość jest jednak zbyt skomplikowana, aby można ją było przedstawić bez zastosowania uproszczeń i przybliżeń. Dlatego, gdy opisujemy wybrane zjawisko, bierzemy pod uwagę jedynie te elementy rzeczywistości, o których sądzimy. Że mają na to zjawisko istotny wpływ. Poznawszy zachowanie bardzo prostych obiektów, mamy nadzieję, że odkryjemy reguły rządzące zachowaniem obiektów bardziej złożonych. W tych badaniach mogą nam wydatnie pomóc pojęcia i metody omawiane w tej książce. Jest ona napisana przystępnym językiem, a poza tym zawiera wiele elementów humoru i zabawy, co sprawia, że jest zrozumiała dla szerokiego kręgu Czytelników, także dla osób, które chcą się dowiedzieć, jak wykorzystać modelowanie komputerowe do rowiązywania różnorodnych zagadnień, a nie mają specjalistycznej wiedzy w tej dziedzinie. Trudniejsze tematy zostały wyjaśnione za pomocą dobrze znanych pojęć i odpowiednich analogii, takich jak na przyklad: automaty komórkowe - gra w życie, wzór Shannona - zabawa w 20 pytań, teoria gier - teleturniej telewizyjny. Książkę tę nie tylko się czyta, ale także się ""z nią gra"". Autorzy stworzyli 25 programów dołączonych na płycie CD, z których wiele ilustruje ""życie w akcji"", w szczególności: opanowanie życia przez epidemię, segregację rasową, zmiany opinii społecznej, a także ruch spadającej piłki po desce Galtona będący obrazem rozkładu normalnego w rzeczywistosci.