Opis
Szczególne potrzeby z długopisem 3D to moduł stworzony dla uczniów szkół podstawowych, którzy mają pewne trudności lub stoją przed wyzwaniami w procesie uczenia się, przez co wymagają dodatkowego wsparcia, aby rozwinąć swój pełny potencjał edukacyjny.
Moduł sprawdza się na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych, m.in.: korekcyjno-kompensacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych oraz rewalidacyjnych.
Korzyści dla uczniów:
¦ aktywizują się, przez co chętniej wykonują ćwiczenia,
¦ staną się kreatywni,
¦ w aktywny sposób usprawnią i rozwiną funkcje poznawcze,
¦ wzmacniają się pozytywnie i odnoszą poczucie sprawstwa,
¦ poprawią koncentrację uwagi, spostrzeganie i koordynację wzrokowo-ruchową,
¦ rozwiną motorykę małą, precyzję dłoni i palców oraz ogólne umiejętności manualne.
Korzyści dla pedagogów, specjalistów, nauczycieli specjalistów:
¦ podniesiesz atrakcyjność procesu edukacyjno-terapeutycznego,
¦ w innowacyjny sposób urozmaicisz różne zajęcia,
¦ jeszcze lepiej zindywidualizujesz pracę każdego ucznia,
¦ zmotywujesz uczniów do wysiłku terapeutycznego,
¦ osiągniesz szybsze efekty terapeutyczno-dydaktyczne.
Przykłady ćwiczeń zawartych w module Szczególne potrzeby z długopisem 3D do wykorzystania na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych, które wspierają prace w różnych obszarach rozwoju:
1. Percepcja wzrokowa:
• składanie przygotowanych w częściach figur według wzoru, a także z pamięci,
• wskazywanie różnic między dwoma przygotowanymi za pomocą długopisów 3D ludzikami, zwierzątkami, autami, kwiatkami itd.
2. Orientacja przestrzenna:
• poruszanie się po płaszczyźnie w kierunkach wskazanych np. przez wzór ułożony z klocków ruchu (np. strzałek),
• układanie różnych makiet wraz z przygotowanymi akcesoriami.
3. Koncentracja uwagi:
• układanie sekwencji z wytworzonych modeli 3D,
• wodzenie wzrokiem za poruszającym się wykonanym przedmiotem i wskazanie, gdzie on się znajduje.
4. Motoryka mała i terapia ręki:
• ćwiczenia pobudzające czucie głębokie oraz angażujące całe ciało,
• przenoszenie różnorodnych przedmiotów na tacy po wyznaczonej trasie.
5. Koncentracja wzrokowo-ruchowa:
• zabawy z piłką, kostkami, przyborami gimnastycznymi, które możemy podrzucać, łapać, toczyć, wyrzucać i manipulować nimi,
• rzuty do celu (piłeczek, pionków itp.).
Zawartość modułu Szczególne potrzeby z długopisem 3D:
• długopis 3D Banach Master wraz z zasilaczem,
• 10 scenariuszy zajęć,
• 30 kart pracy do wykonania modeli 3D,
• poradnik metodyczny,
• poradnik Długopis 3D w edukacji i terapii autorstwa Zyty Czechowskiej i Jolanty Majkowskiej,
• mata silikonowa o wymiarach 45 x 28 cm – wytrzymała, z wieloma zastosowaniami przy tworzeniu indywidualnych modeli 3D,
• elementy do wykonywania modeli 3D zgodnie z kartami pracy, np. kroczące robaczki, łyżeczki.