70 pomysłów, by odkrywać świat zwierząt!
Montessori. Zwierzęta tu i tam. Książeczka i karty sensoryczne to pomysły na montessoriańskie aktywności, które zachęcają dziecko do poznawania otaczającego je świata. Dzięki nim maluch pozna zwierzęta domowe oraz te, które mieszkają w lesie i w puszczy, a także zapamięta ich nazwy, rodziny oraz charakterystyczne cechy.
W zestawie znajduje się 35 dwustronnych kolorowych kart z realistycznymi ilustracjami, które pozwalają obserwować cętki, paski, kolory i inne szczegóły wyglądu zwierząt.
Książka - poradnik dla rodziców,opracowana przez Katarzynę Dołhun, certyfikowaną nauczycielkę metody Montessori, zawiera wskazówki, w jaki sposób harmonijnie wspierać umiejętności dziecka z wykorzystaniem założeń tej metody oraz uwzględnieniem faz wrażliwych, czyli okresów, w których dziecko z zaangażowaniem zapamiętuje nowe informacje oraz uczy się szybko i bez wysiłku.
Karty sensoryczne są inspirowane założeniami metody Montessori:
Okiem Eksperta
Montessori wierzyła, że dzieci lubią być blisko natury, która je otacza. Dlatego zachęcajmy je do spotkań z przyrodą, które będą angażować zmysły wzroku, dotyku, słuchu i węchu, oraz do zabaw z pomocami, takimi jak te karty. Przedstawione na nich realistyczne ilustracje stanowią doskonałe uzupełnienie wiedzy o otaczającym świeci.
Joanna Maghen - założycielka i dyrektorka Polskiego Instytutu Montessori, prezeska Polskiej Rady Montessori
Metoda Montessori powstała w wyniku długoletnich obserwacji rozwoju małych dzieci. Jej autorką jest Maria Montessori, włoska pedagożka i pierwsza w historii Włoch lekarka. Podstawowe zasady metody to m. in.:
poznawanie świata wszystkimi zmysłami,
nauka oparta na zabawie i doświadczeniu,
rozwój samodzielności.
Karty sensoryczne poleca Polski Instytut Montessori.
Publikacje z serii Montessori zostały wyprodukowane w Polsce z najwyższą troską o bezpieczeństwo najmłodszych.
Kapitan Nauka to marka, która powstała dzięki rodzicom poszukującym mądrej, pełnej radości, ale i wymagającej rozrywki dla dzieci. Skupiamy się na zagadkach, grach, puzzlach i książeczkach, które uczą przez kreatywną zabawę i wspomagają rozwój dziecka.
Produkty Kapitana Nauki dostosowane są do potrzeb dzieci od narodzin do 11. roku życia. Stymulują rozwój kluczowych umiejętności, takich jak koncentracja, pamięć, spostrzegawczość, myślenie logiczne, kreatywność. Są świetną alternatywą dla smartfona czy komputera, a czas spędzony przy wspólnych rozgrywkach, w gronie rodziny lub rówieśników wzmacnia więzi i umiejętności komunikacyjne.