Spis treści
WSTĘP
HISTORIA DISTANCE LEARNING
Historia czy prehistoria?
Kursy korespondencyjne
Radio i telewizja
Edukacja wsparta komputerowo
Rola technologii
Waga jakości
Standardyzacja
Blended learning , wielokanałowość, openness i zwiastuny MOOC-ów
TRENDY OSTATNICH LAT - ZWIASTUNY EPOKI MOOC-ÓW
Nieustający spór kognitywizmu z konstruktywizmem
Distance learning 2.0 , czyli nauczanie skoncentrowane na użytkowniku
T-learning , czyli wielokanałowość
Distance learning 3.0 , czyli usieciowienie
OER i uczenie w chmurze
PLE - Personal Learning Environment
Social learning
Zmiana ciągła czy nowy paradygmat?
MOOC - HISTORIA, IDEA I CECHY CHARAKTERYSTYCZNE
Cechy charakterystyczne
Otwartość
Masowość
Sieciowość
Autonomia studenta
Feedback i crowdsourcing
OTOCZKA ORGANIZACYJNA, EKONOMICZNA I LOGISTYCZNA
Konsorcja
Uznawalność
Pieniądze
Serwisy meta-MOOC-owe
ZAGROŻENIA I KRYTYKA MOOC-ÓW
KRYTERIA KLASYFIKOWANIA MOOC-ÓW
RODZAJE MOOC-ÓW WSPÓŁCZEŚNIE
Bazowe typy kursów MOOC
Hybrydowe kursy MOOC
Kursy MOOC odwrócone
Mobilne kursy MOOC
TRENDY ROZWOJU MOOC-ÓW
Social knowledge i collaborative learning
Technologia dla edukacji
Learning by doing
sMOOCs jako propozycja
JAK SIĘ TO ROBI - PRZEGLĄD PRZYPADKÓW
Przykład 1: CS221 Introduction to Artificial Intelligence
Przykład 2: CS229 Machine Learning
Przykład 3: CS193P iPad and iPhone Application Development
Przykład 4: Think Again: How to Reason and Argue
Przykład 5: CCK08 Connectivism and Connective Knowledge
BIBLIOGRAFIA