Wzrost wydajności pracy, rozumianej jako ilość zadań lub jednostek produktu przypadających na jednostkę czasu albo jednego zatrudnionego, jest istotnym warunkiem rozwoju każdego podmiotu gospodarczego. Tylko wówczas możliwe jest powiększenie zysku, który osiągnie właściciel, oraz wynagrodzeń przypadających pracownikom. Na wydajność pracy wpływa wiele czynników, takich jak: wielkość zaangażowanego kapitału, wiedza, doświadczenie, umiejętności i postawy pracowników, a także ich motywacja do pracy. Z tego powodu każdy pracodawca i menedżer chciałby dysponować pracownikami zmotywowanymi do osiągania wysokich wyników pracy. Tymczasem pracownicy mogą znacznie różnić się pod tym względem, a intuicyjne działania pracodawców i menedżerów nie tylko mogą nie przynieść oczekiwanych efektów, ale nawet spowodować spadek motywacji do pracy zatrudnionych. Czytelnik w książce m.in. znajdzie odpowiedzi na następujące pytania: - Jak przebiega proces motywowania pracowników? - Jakie czynniki mają wpływ na motywację do wykonywania pracy? - W jaki sposób należy motywować pracowników do wzrostu wydajności pracy za pomocą wynagrodzeń? - Jakie działania nie spowodują motywacji do wzrostu wydajności pracy u zatrudnionych?