Opis
Materiały z Międzynarodowego Sympozjum Music and Film (Poznań 1999): rozprawy wybitnych znawców tej problematyki, podejmujące różnorodne zagadnienia z zakresu muzyki filmowej, takie jak: musical, adaptacja muzyczna, remake, leitmotiv muzyczny, aranżacja, piosenka w filmie; problemy tak złożone, jak funkcje muzyki na ekranie, genologia muzyki filmowej czy specyficzna rola, jaka przypadła temu elementowi w budowaniu utworu filmowego; mowa w nich o muzyce poważnej, jazzie, operze i muzyce pop. Bohaterami książki są wybitni kompozytorzy muzyki filmowej (Nino Rota, Krzysztof Komeda-Trzciński, Wojciech Kilar, Zbigniew Preisner) oraz filmowcy awangardowi i reżyserzy tej miary, co Viking Eggeling, Stan Brakhage, Federico Fellini, Ingmar Bergman, Luchino Visconti, Wojciech Jerzy Has, Roman Polański i Krzysztof Kieślowski. Książka zainteresuje szeroki krąg czytelników - zawodowych badaczy filmu, muzykologów, archiwistów, krytyków filmowych, dziennikarzy, nauczycieli, studentów. Publikacja w wersji angielskiej.