Opis
29 propozycji zabaw i zadań, a dodatkowo karty pracy oraz karty demonstracyjnych, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci cztero- i pięcioletnich: myślenia przyczynowo-skutkowego i rozwiązywania problemów, zbierania i porządkowania informacji.
Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!
Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).
Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.
Myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwiązywanie problemów – przedszkolaki starają się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbują przewidywać, co się może zdarzyć – każde zdarzenie z czegoś wynika i każde zdarzenie może do czegoś doprowadzić. Zrozumienie tych zależności bardzo przydaje się w codziennym funkcjonowaniu dziecka.
Zbieranie i porządkowanie informacji – dzieci wykonują wiele czynności matematycznych – liczą, rachują, porównują i kodują liczebności w taki sposób, aby inni mogli je odczytać. Przedszkolaki uczą się też korzystania i analizowania informacji zapisanych w tabelach, wykresach, diagramach, których mnóstwo jest wokół nas: od rozkładów jazdy autobusów.