Opis
59 propozycji zabaw i zadań, a dodatkowo kart pracy oraz kart demonstracyjnych, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci cztero- i pięcioletnich: orientowania się w przestrzeni, cech wielkościowych i porównywanie wielkości, miar.
Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!
Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).
Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.
Orientowanie się w przestrzeni – wskazywanie i nazywanie kierunków od siebie, drugiej osoby, przedmiotu, na kartce papieru, rysunku i siatce. Takie kompetencje są potrzebne dzieciom dla lepszego rozumienia położenia obiektów w przestrzeni, komunikowania się z innymi, uczenia się czytania i pisania, rozumienia względności spostrzeżeń i zmian typu przesunięcie i obrót, rozwoju myślenia, w tym – rozumowania operacyjnego.
Cechy wielkościowe i porównywanie wielkości – przedszkolaki zbierają doświadczenia w wyróżnianiu, nazywaniu, stosowaniu cech wielkościowych obiektów. Takie kompetencje są niezbędne przedszkolakom dla dostrzegania cechy obiektu, rozumienia, czym jest względność, posługiwania się myśleniem przez analogię, zrozumienia różnych miar, lepszego radzenia sobie z klasyfikowaniem.
Miary – przedszkolaki uczą się mierzenia i porównywania długości, wagi, pojemności oraz powierzchni obiektów. W ten sposób uczą się nie tylko nowych, praktycznych umiejętności, lecz także rozwijają się intelektualnie.