Opis
40 propozycji zabaw i zadań, a dodatkowo kart pracy, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci cztero- i pięcioletnich: rytmów, liczenia i rachowania.
Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!
Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).
Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.
Rytmy – dziecko dostrzega rytm, odtwarza go i samodzielnie kontynuuje, uczy się też przewidywać kolejne jego elementy. Te umiejętności są potrzebne dla zrozumienia reguł matematycznych i efektywniejszego uczenia się.
Liczenie i rachowanie – przedszkolaki zbierają doświadczenia w stosowaniu reguły jeden do jednego, która jest podstawą nauki liczenia i rachowania, liczą i odliczają przedmioty. Umiejętności te są dziecku niezbędne do nauczenia się rachowania, zrozumienia pojęcia liczby, radzenia sobie z zadaniami z treścią, a także z różnymi sytuacjami problemowymi.