Opis
Przenikliwa i zachwycająca książka z pogranicza biznesu, technologii, designu i kultury, z miejsca, gdzie tworzy się przyszłość...
Od czasu swojej premiery (publikacja przez prestiżowy MIT) w 2005 roku została przetłumaczona na wiele języków i wydana w wielu krajach. Opublikowano ją we Włoszech, Francji, w Brazylii, Chinach, Japonii i Holandii, a teraz w Polsce. W przygotowaniu są także wersje językowe takich krajów, jak Indie, Korea, Argentyna, Finlandia i Norwegia.
Jej autor - John Thackara, uznany ekspert i konsultant w dziedzinie projektowania - wskazuje na inny sposób rozwoju i funkcjonowania społeczeństw, prowadzenia biznesu i kreowania otaczającej nas rzeczywistości niemal w każdym wymiarze, gdzie ideą przewodnią jest rozwój zrównoważony, a głównym zasobem są ludzie. Książka, która kwestionuje niezmienność status quo i proponuje do realizacji Plan B. Autor zauważa, że projektanci i decydenci powinni działać na pograniczu różnych dyscyplin, bezustannie ucząc się od otaczającego świata.
Książka adresowana przede wszystkim do projektantów, twórców, artystów i innowatorów, by tworzyli „z ludźmi” a nie „dla ludzi”; do przedsiębiorców i ludzi biznesu, którzy pamiętają dewizę jednego z byłych szefów IBM, brzmiącą Good design is good business; do odpowiedzialnych liderów i przedstawicieli władz różnego szczebla; do wszystkich, którzy lubią łamać myślowe schematy i są zainteresowani alternatywnymi propozycjami rozwoju społeczeństw we szerokim spektrum zagadnień politycznych, ekonomicznych, społecznych i kulturowych; do Czytelników, którzy kochają dobrze napisane, ciekawe książki, które czyta się jednym tchem od „deski do deski”, a ich lektura skłania do myślenia i zmienia nasze widzenie świata.
Patronaty branżowe i medialne polskiego wydania:
Pro design, Vox design, Architektura Murator, Stowarzyszenie Projektantów Form Przemysłowych, portal domosfera.pl, Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie.
Wybrane opinie o książce w wersji anglojęzycznej:
"... wizjonerska..."
Paul Makovsky, "Metropolis Magazine"
"... inspirująca i skłaniająca do myślenia..."
Gerd Waloszek, SAP Design Guild
"... żywa, aktualna i na temat..."
James Hunt, "ID Magazine"
"Moim zdaniem to jedna z najlepszych książek biznesowych roku"
Howard Rheingold, "Strategy+Business magazine"
"... dogłębna i pełna refleksji analiza podskórnych zmian zachodzących w strukturze światowej społeczności, dobitnie uświadamiająca jak duży wpływ na zapewnienie trwałości i zrównoważonego rozwoju tej dynamicznej struktury mają projektanci..."
J. C. Herz
"Aby inaczej postępować, powinniśmy inaczej spojrzeć na świat", pisze John Thackara, z którym w pełni się zgadzam! Jego książka jest pierwszym tak wyraźnym i szczegółowo udokumentowanym opisem znaczenia lokalnych, wbudowanych zasobów w kontekście naszego niestabilnego świata oplecionego siecią wzajemnych powiązań.
To nieoceniony wkład w rozwój nowej kultury projektowania"
Ezio Manzini, autor książki "The Material of Invention"
John Thackara trafnie zauważa powiązania pomiędzy odległymi zdarzeniami, miejscami, zjawiskami i pozornymi drobiazgami, a następnie w syntetycznej formie prezentuje aktualny obraz świata ludziom, którzy na co dzień posługują się potężnym i twórczym narzędziem, jakim jest design. Lektura wzbogacająca i zwyczajnie przyjemna"
Paola Antonelli, Kurator wystawy "Architecture and Design" w nowojorskim Museum of Modern Art
"Gdy w ciągu ostatniej dekady mówiono o innowacji, tak naprawdę zawsze chodziło o design"
Bruce Nussbaum, "Business Week", 4 stycznia 2005
"Niezależnie od tego, co projektujesz, zawsze miej tę książkę pod ręką"
Bill Moggridge, współzałożyciel IDEO