Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Wiosna” omówiono m.in. następujące tematy: pierwsze zwiastuny wiosny zwierzęta leśne i hodowlane Wielkanoc oraz inne wiosenne święta ruch obiegowy Ziemi zmiany klimatu zakupy stacjonarne i w Internecie. Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem zadania tekstowe z obliczeniami zegarowymi dopasowywanie podpisów do zdjęć uzupełnianie tekstów z lukami rozsypanki wyrazowe kodowanki i wiele, wiele innych! Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.