Książka wyróżnia się na tle dotychczasowych opracowań czytelnie zarysowanym i uzasadnionym wyborem ram czasowych i geograficznych (...). W warstwie treściowej, jak i w warstwie przedstawieniowo-opisowej stanowi ważne źródło poznania mało dotąd znanego wycinka muzycznej rzeczywistości edukacyjnej z czasów autonomii galicyjskiej na terenie Krakowa. Otrzymujemy udokumentowaną źródłowo wiedzę o roli klasztorów i wspólnot zakonnych w edukacji muzycznej członków zgromadzeń zakonnych oraz dzieci i młodzieży, nad którymi sprawowały wychowawczą pieczę. Dzięki pracy badawczej autorki uzyskaliśmy wgląd w proces formacyjny poszczególnych zgromadzeń żeńskich i męskich, poznajemy metody nauczania i uczenia się muzyki w klasztorach i poza ich murami, pozyskujemy bogatą wiedzę o wykonywanym repertuarze. Książka swym ujęciem zagadnienia i poziomem jego realizacji wnosi cenny wkład w rozwój pedagogiki muzycznej. z recenzji prof. dra hab. Jerzego Kurcza