Opis
Negocjacje nie mogą polegać na szybkim ataku, który ma rozstrzygnąć, kto zwyciężył, a kto przegrał. To musi być rozłożony w czasie proces dochodzenia do rozwiązania akceptowalnego przez wszystkie strony. Dlatego autor - opierając się na technikach wypracowanych w ramach Harwardzkiego Projektu Negocjacyjnego - proponuje swoistą ścieżkę nabierania umiejętności dobrego negocjatora, złożoną z 10 pytań:
co chodzi?
czy znasz swoich rozmówców?
czego tak naprawdę chcesz ty i oni?
co zrobisz, gdy nie uzyskasz tego, czego chcesz?
jak przedstawić ofertę i jak jej bronić?
jakie relacje preferować?
kto wykazuje inicjatywę i uzyskuje przewagę?
jak reagować na agresję i zapobiegać konfliktom?
jak stosować perswazję?
jak radzić sobie z wieloma rozmówcami?
Książka jest przeznaczona dla:
studentów zarządzania, marketingu, socjologii,
stosunków międzynarodowych, handlu zagranicznego
menedżerów i przedsiębiorców
kierowników na wszystkich szczeblach zarządzania
osób, które chcą poznać tajniki negocjacji, aby bardziej
świadomie je podejmować i częściej rozstrzygać na swoją korzyść.