Opis
Celem książki jest pokazanie, jak skomplikowanym procesem jest zawarcie dobrej umowy, jak unikać niebezpieczeństw i pułapek, jak negocjować, aby zabezpieczyć swoje interesy. Autor koncentruje się na umowach sprzedaży i dostawy, zawieranych z partnerami krajowymi i zagranicznymi, analizując je zarówno z punktu widzenia sprzedającego, jak i kupującego. Zrozumiałym językiem, pozbawionym zawiłości prawnych, szczegółowo omawia:- uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów handlowych,- ryzyka związane z zawieraniem umów,- zasady poszukiwania partnera handlowego i oceny jego wiarygodności,- zawieranie umów w formie oferty,- ustalanie bazy dostaw (według Incoterms i innych zwyczajów),- uzgadnianie warunków płatności,- negocjowanie i formułowanie ogólnych warunków i zasadniczych klauzul umowy,- zabezpieczanie i dochodzenie roszczeń,- wykorzystanie taktyk negocjacyjnych.