Opis
Praca składa się z pięciu rozdziałów oraz wstępu, zakończenia, bibliografii, streszczenia, spisu rysunków i tabel, streszczeń w języku polskim i w języku angielskim. We wstępie zawarto uzasadnienie podjętej tematyki, wskazano przedmiot oraz cel badań. Zaprezentowano podstawy źródłowe pracy, metody badań oraz teren badań. W rozdziale pierwszym ukazany został rozwój szkolnictwa niepublicznego w Polsce oraz w Szczecinie w latach 1989–2014 na tle dokonujących się wówczas przemian ustrojowych, gospodarczych i społecznych. W rozdziale drugim, rozpoczynającym część empiryczną prezentowanej publikacji, omówiono, biorąc pod uwagę różnorodne uwarunkowania, rozwój organizacyjny analizowanych niepublicznych szkół podstawowych w Szczecinie. Z kolei działalność dydaktyczna wskazanych placówek oświatowych stała się przedmiotem rozważań w rozdziale trzecim. Zawarto w nim analizy dotyczące planów nauczania oraz zaprezentowano różnorodność podejmowanych kierunków działalności dydaktycznej. Ukazano wyniki sprawdzianów po szóstej klasie, osiągnięcia dydaktyczne, wewnątrzszkolny system oceniania, działalność pozalekcyjną oraz pracę bibliotek szkolnych. W rozdziale czwartym scharakteryzowano działalność wychowawczą i opiekuńczą niepublicznych szkół podstawowych w Szczecinie w latach 1989–2014. W ostatnim, piątym rozdziale, zawarto informacje dotyczące współpracy niepublicznych szkół podstawowych w Szczecinie ze środowiskiem lokalnym w wybranym 25-leciu.
Ze wstępu