Opis
Książka jest pierwszą na naszym rynku monografią prezentującą dyrektywę o nieuczciwych praktykach handlowych przedsiębiorców. Autor w klarowny i pogłębiony sposób przedstawia cele oraz znaczenie nowego unormowania dla funkcjonowania jednolitego rynku, a szczególnie kształtowania na nim rzetelnych relacji przedsiębiorca-konsument. Analizuje jednocześnie trudną problematykę związaną z implementacją dyrektywy, dokonując wyważonej oceny niektórych rozwiązań zawartych w projektach ustawy służących transpozycji. Szeroko nawiązuje do dorobku doktryny krajowej i zagranicznej oraz orzecznictwa sądowego, zwłaszcza wyroków Trybunału Konstytucyjnego oraz Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Niewątpliwą zaletą publikacji jest odwołanie do wielu aktów prawnych i dokumentów wspólnotowych pozostających w bezpośrednim związku z omawianą ramową dyrektywą. Publikacja może zainteresować szerokie kręgi przedstawicieli profesji prawniczych, przedsiębiorców i organizacje konsumenckie.