Opis
Jak opisać nowe media? Jakie pociągają za sobą skutki? Jak zmieniła się nasza kultura duchowa i materialna? Jakie przemiany zaszły w nas samych, naszym sposobie postrzegania otaczających nas ludzi, rzeczywistości społecznej? Jak komunikacja sieciowa wpływa na kształt dyskursu publicznego i redystrybucję władzy? Jaki jest ogólny kierunek przemian w zakresie masowej komunikacji? Czym różni się życie w ,,cyfrowym świecie"" od ,,życia analogowego""? Czy Internet to tylko narzędzie czy hipernarzędzie? Czy będziemy mieli ,,smartpieniądze"" i ,,smartpartnerów"" w ,,Smart Life""? (Ile ,,smartprzedmiotów"" jesteśmy w stanie wymyślić i wchłonąć?!) Co będzie po Facebooku? Jak długo jeszcze będziemy ,,ćwierkać"" na Twitterze? Jak chronić swoją prywatność w dobie multifunkcyjnych telefonów komórkowych? I na koniec pytanie zasadniczo kontrowersyjne: czy Internet może zostać poddany jakiejkolwiek kontroli? Wielkość zagadnień, które porusza książka Nowe media i wyzwania współczesności, stanowi jej niewątpliwy atut, proponując wieloaspektowy ogląd problematyki mieszczącej się w szeroko zdefiniowanym temacie nowych mediów.