Opis
Książka jest komplementarnym przewodnikiem po założeniach i procesach audytu wewnętrznego. Publikacja jest przeznaczona dla specjalistów zajmujących się wykonywaniem audytów wewnętrznych, kadry zarządzającej przedsiębiorstwami tworzącymi działy audytu oraz dla studentów MBA kształcących się w tej dziedzinie. Jest to pierwsza książka na polskim rynku, która koncentruje się na biznesowym aspekcie stosowania audytu wewnętrznego w dużych korporacjach.
W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z przeprowadzaniem audytu, takie jak:
- geneza i znaczenie nowoczesnego audytu wewnętrznego,
- badanie i ocena mechanizmów kontroli wewnętrznej, zasady ramowe,
- podstawowe elementy praktyki audytu wewnętrznego - od standardów zawodowych po wybór obszarów w przedsiębiorstwie poddawanych audytowi, planowanie działań, etapy, zakończenie i ocenę,
- najważniejsze elementy Międzynarodowych Standardów Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego,
- organizowanie działań audytu i zarządzanie nimi, regulaminy audytu, kluczowe kompetencje audytorów,
- zastosowanie technologii informacyjnej w wykonywaniu zadań audytu wewnętrznego,
- audyt wewnętrzny a nadzór korporacyjny w przedsiębiorstwie,
- certyfikaty zawodowe i wymagane kompetencje profesjonalnego audytora wewnętrznego,
- wymagania dotyczące ujednolicenia norm i zasad działania audytu, wpływ standardów ISO, międzynarodowych standardów rachunkowości i innych.