„Jest to pierwszy usystematyzowany zapis metodycznych działań, które zdecydowaliśmy się określać całościowo metodą KLANZY. Do posługiwania się tym pojęciem upoważnia nas 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów metodami pedagogiki zabawy oraz refleksja nad zdobywanymi tą drogą efektami uczenia się we współpracy z grupą i uczenia się od siebie nawzajem.
Dzięki tysiącom uczestników warsztatów, nawiązanym licznym kontaktom ze środowiskami lokalnymi, zawodowymi i edukacyjnymi podczas realizacji różnych projektów animacyjnych, możemy wnioskować o zasięgu uzyskiwanej na tej drodze pozytywnej zmiany społecznej.
Przekonanie o możliwościach rozwojowych każdej osoby oraz towarzysząca naszej pracy atmosfera wzajemnej życzliwości, będące podstawą metody KLANZY, ukształtowała wielu z nas, członków Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA, jako dojrzałe osobowości pedagogów. KLANZA stała się w Polsce znakiem poszukiwania i doskonalenia w pracy pedagogicznej. Proponujemy spojrzeć na ten efekt jako na dowód skuteczności metody”.
dr Grażyna Walczewska-Klimczak