Opis
„Dynamiczny rozwój rynku w Polsce, w tym dokonujące się zmiany na rynku energii elektrycznej, wzrost konkurencji na tym rynku a jednocześnie kształtowanie się nowoczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego, społeczeństwa masowej konsumpcji stwarzają zapotrzebowanie na analizy zachowań konsumentów, ich determinant, w tym w odniesieniu do rynku energii elektrycznej. Praca dr Marzeny Czarneckiej stanowi udaną identyfikację, analizę i syntezę ważnego problemu naukowego, słabo dotąd rozpoznanego w sposób kompleksowy w polskiej literaturze ekonomicznej. Praca ma charakter rozbudowanego, samodzielnie opracowanego studium teoretyczno-opisowego (empirycznego). Problematyka podjęta przez Autorkę odnosi się do wpływu obowiązków informacyjnych na zachowania konsumentów na rynku energii elektrycznej, ich znaczenia w kształtowaniu zachowań konsumentów na badanym rynku”.
Prof. dr hab. Ewa Kieżel
„Tworzenie klarownego, spójnego, skutecznego i efektywnego ekonomicznie prawa jest podstawowym obowiązkiem ustawodawcy, szczególnie w zakresie dotyczącym jego słabszych podmiotów, w tym konsumentów na rynku energii elektrycznej. (…) Recenzowaną książkę przeczytałam z dużym zainteresowaniem, jej tekst świadczy o tym, że Autorka jest znawczynią (…) rynku energii elektrycznej, oraz włożyła wiele wysiłku w przeprowadzenie badań empirycznych”.
Prof. dr hab. Bogusława Gnela