Opis
OCENA DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ
- Arkusz oceny dojrzałości
- Metody badań dojrzałości
- Pomoce do badań
Coraz częściej zgłaszany jest w środowiskach oświatowych problem nierównego startu dzieci rozpoczynających naukę w klasach I szkół podstawowych.
Podjęto decyzję i wcielono w życie obowiązek nauki w klasach wstępnych, tzw. zerówkach, obecnie dyskutuje się nad koniecznością rozszerzenia sieci przedszkoli, aby objęły opieką dzieci pięcioletnie.
Wszystko to ma zmierzać do wyrównania startu szkolnego tak, by wymagania szkolne nie przekraczały możliwości dzieci rozpoczynających naukę szkolną.
Wiadomo powszechnie, jak niekorzystne w sferze emocjonalnej są niepowodzenia na starcie dla dalszej kariery szkolnej. Wiadomo również, że dzieci które nie opanują w dobrym stopniu podstaw pisania, czytania i liczenia, mają w starszych klasach kumulujące się kłopoty w efektywnym korzystaniu z podręczników i lekcji.