Opis
W tej niezwykłej książce Sławomir Lachowski, jeden z najbardziej znanych polskich menedżerów, twórca mBanku i MultiBanku, były prezes BRE Banku argumentuje, że we współczesnym świecie, który pod wieloma względami jest czasem przełomowym, przywództwo jest towarem deficytowym, a jest niezbędnie konieczne dla rozwiązywania pojawiających się problemów. Co gorsza, obserwujemy proliferację złego przywództwa, którego skutki dotkliwie dotykają zarówno państwa, przedsiębiorstwa jak i ludzi, czyniąc ich życie pełnym trosk i udręki. Lachowski uważa, że korzeni obecnego kryzysu przywództwa należy szukać w kryzysie wartości. Powrót do wartości, jako wyznacznika kształtującego nasze życie i sposób uprawiania działalności politycznej, społecznej i biznesowej, jest warunkiem koniecznym dla stworzenia trwałych podstaw dobrego przywództwa, które będzie w stanie sprostać wyzwaniom współczesnego świata. Przywództwo przez wartości wynika z wewnętrznego przekonania o tym, co jest najważniejsze w życiu, w pracy zawodowej i w zaangażowaniu społecznym. Nie jest socjotechniką zmierzającą do wywierania wpływu w celu uzyskania pożądanego zachowania zwolenników i podwładnych. Nie jest sposobem pokonywania kolejnych szczebli drabiny kariery zawodowej zapewniającym promocje i zwycięstwa w wyścigu szczurów. Autor przedstawia przykłady złego przywództwa oraz szkicuje zasady dobrego przywództwa opartego na wartościach. Uwagę czytelnika z pewnością przyciągną te fragmenty, które bazują na bogatych i różnorodnych osobistych doświadczeniach Lachowskiego. lidera, który przewodził największym przedsiębiorstwom w Polsce i był inicjatorem innowacyjnych przedsięwzięć, które odniosły znaczące sukcesy. Sprawowanie przywództwa jest procesem, wymagającym przestrzegania czterech reguł: - okresowej autorefleksji, - dbałości o budowę samoświadomości, - określenia wartości zasadniczych, - działania zgodnie z przyjętymi wartości.