Opis
Mikrokontroler Arduino szybko może stać się Twoim ulubionym narzędziem, pasją albo wstępem do fascynującego świata elektroniki, programowania, systemów sterujących, interakcji człowieka z komputerem, a nawet... sztuki! Arduino może zrobić wszystko, co tylko zechcesz: sterować domową uprawą ziół, być serwerem sieciowym albo autopilotem czterośmigłowego drona. Umożliwia korzystanie z intuicyjnego języka programowania, a także pozwala się łatwo doposażyć w czujniki, serwomechanizmy, oświetlenie, głośniki, dodatkowe moduły i inne układy scalone. Trudno wymienić wszystkie możliwości Arduino, gdyż ogranicza je tylko wyobraźnia.
Oto zaktualizowane i rozszerzone wydanie książki, dzięki której poznasz wybrane zagadnienia z dziedziny fizyki, elektroniki i cyfrowego projektowania. Omówiono też podstawy algorytmów i charakterystyczne dla Arduino koncepcje programistyczne. Znalazły się tu zaktualizowane projekty i nowe tematy, takie jak łączność bezprzewodowa czy silniki krokowe, oraz dużo więcej wiadomości związanych z elektrotechniką i projektowaniem produktu. Dowiesz się, jak łączyć ze sobą różne elementy, a także jak czytać schematy i w jaki sposób dobierać odpowiednią część dla konkretnego projektu. Nauczysz się projektować i tworzyć kompletny kod. Przekonasz się, że przedstawione tu praktyki z zakresu elektrotechniki, projektowania systemów i programowania można szeroko stosować, również poza światem Arduino.
W książce:
funkcjonalność płytek Arduino i ich wykorzystywanie do różnych zadań
czujniki cyfrowe, analogowe i interfejsy komunikacyjne
zasady projektowania systemu, programowania i elektrotechniki
fragmenty kodu, najlepsze praktyki oraz gotowe do zastosowania schematy systemów
budowa elementów, które można podłączyć do internetu
Arduino: oto świat łączący inżynierię i magię!
O autorze
Jeremy Blum od lat zajmuje się skomplikowaną elektromechaniką. Zaprojektował obrotnicę solarną, protezy ręki, roboty poruszające się po kratownicy, thereminy (instrumenty muzyczne), kontrolery gestów, systemy automatyki domowej, urządzenia wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną i wiele innych. Jest znany z edukacyjnych filmów umieszczonych w serwisie YouTube. Wcześniej pracował jako inżynier sprzętu w Google, obecnie jest dyrektorem technicznym w firmie Shaper Tools.