Opis
Wartość poznawcza tej monografii to ukazanie odporności psychicznej jako metakonstruktu o złożonej strukturze, różnie konceptualizowanej w literaturze przedmiotu oraz roli kontekstu edukacyjnego w jej kształtowaniu. Podjęta problematyka w książce jest ważna dla teorii i praktyki psychologii rozwojowej, wychowawczej, klinicznej oraz zdrowia, jak również pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Na szczególne podkreślenie zasługuje jej wartość aplikacyjna, wyrażająca się w opracowaniu i empirycznej weryfikacji skuteczności programu wzmacniającego odporność psychiczną dzieci w wieku przedszkolnym, zatytułowanego Dzielne Dzieci.
"Z pewnością będzie inspirować innych badaczy do poszukiwania nowych rozwiązań w działaniach wspomagających psychospołeczny rozwój dziecka. Recenzowana książka będzie pozycją poszukiwaną na rynku wydawniczym, zarówno przez teoretyków jaki praktyków w obszarze psychologii i pedagogiki".
Z recenzji wydawniczej Prof. dr hab. Władysławy Pileckiej