Opis
Organizacja rachunkowości obejmuje organizację procesu informacyjnego w systemie rachunkowości w znaczeniu czynnościowym, a także organizację samego działu rachunkowości w ujęciu atrybutowym. Organizacja rachunkowości w obu aspektach jest dostosowywana do specyfiki podmiotu gospodarczego, wymagań użytkowników informacji pochodzących z systemu rachunkowości, zmiennego otoczenia podmiotu oraz ewolucji prawa bilansowego.
Książka ma wymiar praktyczny i jest ukierunkowana na wyjaśnienie, jak wygląda praca służb finansowo-księgowych we współczesnych realiach gospodarczych, jak jest zorganizowany dział rachunkowości, jak powstaje i jest przetwarzana dokumentacja wewnętrzna, jak są projektowane procedury kontroli i inwentaryzacji oraz jak funkcjonuje rachunkowość w środowisku informatycznym. Opracowanie jest praktycznym przewodnikiem po organizacji procesów przetwarzania informacji w systemie rachunkowości oraz zawiera wiele wskazówek pozwalających zorganizować lub usprawnić pracę służb finansowo-księgowych.
Książka, jako profesjonalny podręcznik akademicki, objaśnia najważniejsze obszary organizacji rachunkowości i w związku z tym może być wykorzystana w procesie kształcenia studentów kierunku finanse i rachunkowość, uczestników kursów i szkoleń z zakresu rachunkowości oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Publikacja jest również dedykowana praktykom, w szczególności głównym księgowym, pracownikom służb finansowo-księgowych, audytorom wewnętrznym oraz menedżerom różnych szczebli zarządzania podmiotami gospodarczymi i instytucjami. Autorzy wykorzystali swoje wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz uwzględnili najnowsze regulacje prawa bilansowego.