Opis
ORP „Orzeł” to gra dla dwóch osob. Każdy gracz ma do osiągniecia inny cel. Grający polska? Marynarka? Wojenną ma za zadanie uciec okrętem podwodnym ORP „Orzeł” z Bałtyku na Morze Północne. Przeciwnik, kierujący Kriegsmarine ma zatopic´ „Orła”, zanim ten opuści Morze Bałtyckie.
Rok 1939. Po wybuchu II wojny światowej ORP „Orzeł” opuścił wyznaczone mu miejsce w Zatoce Gdańskiej. Dowódca, skarżąc się na problemy zdrowotne, skierował okre?t do stolicy Estonii, Tallina. Tam 15 wrzes´nia jednostka została internowana przez Eston´czyko´w. Polska załoga postanawia jednak uciec, aby przedostac´ sie? do Wielkiej Brytanii i kontynuowac´ walke? z Niemcami. Musi unikna?c´ wykrycia przez niemieckie lotnictwo oraz uchronic´ sie? przed atakami kutro´w torpedowych Kriegsmarine…
W swojej turze gracz wykonuje rzuty kośćmi. Wyniki pozwalają zaplanować różne działania: ruch, atak, stawianie min i inne. Ruchy grającego polską Marynarką Wojenną są częściowo ukryte przed wzrokiem przeciwnika, co wnosi ogromne emocje do gry.
Gra planszowa dla 2 graczy
Czas gry: 20 minut
Wiek graczy: 12+
Autor: Łukasz M. Pogoda
Opracowanie historyczne: Mariusz Borowiak
Ilustracje: Bartłomiej Kordowski
Zawartość pudełka:
Plansza do gry przestawiająca mapę Morza Bałtyckiego
figurka okrętu podwodnego ORP „Orzeł”
8 drewnianych kości, 24 kartonowe żetony
2 zasłonki dla graczy
broszury z opracowaniem historycznym i instrukcją.