Materiały do tej książki   zbieraliśmy przez kilka miesięcy. Z każdym dniem naszej pracy dochodziliśmy do   coraz bardziej zaskakujących wniosków. Eksperci, z którymi rozmawialiśmy,   przecierali oczy ze zdumienia, widząc wyniki naszych analiz. I nawet jeśli od   razu się z nimi nie godzili, po namyśle przyznawali nam rację.Na podstawie   analiz zebranych informacji udało się nam odtworzyć nie tylko ostatnie chwile   lotu prezydenckiego Tu-154 M - śledztwo dziennikarskie doprowadziło nas do   zaskakujących odkryć. Jesteśmy w stanie z dużym prawdopodobieństwem nie tylko   podać przebieg katastrofy, ale i jej przyczyny. Jan Osiecki - z   wykształcenia socjolog, z zawodu i pasji dziennikarz, od trzynastu lat opisuje   kulisy pracy posłów w Sejmie. Relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne   m.in. dla ""Newsweeka"", Radia PiN, Programu III Polskiego Radia. Jest autorem   wywiadu rzeki ""Zbigniew Religa. Człowiek z sercem w dłoni"". Wykładowca   marketingu politycznego w Wyższej Szkole Promocji. Tomasz Białoszewski -   dziennikarz telewizyjny i radiowy, komentator wydarzeń lotniczych na antenach   radiowych i telewizyjnych. W przeszłości związany z Redakcją Programów   Wojskowych TVP. Prowadził również główne wydania ""Wiadomości"". Zajmował się   reportażem i publicystyką, głównie wojskową oraz historyczno-wojenną. Laureat   Grand Prix I Międzynarodowego Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie za film   ""Szóstka z chmur"". Współautor serialu lotniczo-historycznego pt. ""Na Skrzydłach   Ikara"". Laureat lotniczego wyróżnienia ""Błękitne Skrzydła"". Robert   Latkowski - pilot wojskowy, pułkownik WP, instruktor klasy mistrzowskiej.   Absolwent Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego   Wojska Polskiego w Rembertowie. Służył m.in. w 33. Pułku Lotnictwa Rozpoznania   Operacyjnego i w 7. Brygadzie Lotnictwa Rozpoznawczo-Bombowego w Powidłu. Był   starszym pilotem, a później dowódcą w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa   Transportowego w Warszawie. Od 1999 r. w stanie spoczynku. Legitymuje się   nalotem ponad 8700 godzin. Posiada tytuł honorowy i odznakę ""Zasłużony Pilot   Wojskowy"".