Opis
Każdy projekt rozpoczyna się od pracy z Elementarzem i na bazie tych treści nauczyciel i uczniowie przechodzą do treści zawartych w ćwiczeniach. W Elementarzu dziecko nie rysuje i nie pisze. Znajdują się w nim teksty lub fragmenty tekstów, które autorzy proponują jako lektury. Zawiera on dwie rozkładówki do każdego projektu (tygodnia pracy). Pierwsza rozkładówka to zawsze wprowadzenie do wartości w danym projekcie - w tym miejscu nawiązujemy do literatury dziecięcej, historyjek, problemów towarzyszącym dzieciom i w tym również miejscu uczeń poznaje kolejnego bohatera elementarza czyli dziecko, które później wprowadza literę. Zainteresowania, przygody lub codzienne życie dzieci z elementarza jest pretekstem do rozpoczęcia rozmowy na temat wartości.Na drugiej rozkładówce zawsze jest po prawej stronie wprowadzenie litery wielkiej i małej drukowanej, wyrazy podstawowe, następnie na ilustracji jest nawiązanie do wartości , po prawej stronie rozkładówki jako pierwsze jest czytanie sylabowe, a później proste, krótkie wyrazy, następnie jest tekst złożony tylko z tych liter, które dziecko już poznało, na końcu mamy do czynienia z rebusami lub wyrazami do czytania globalnego. W Elementarzu każdy nowy projekt zaznaczony jest kolorowym paskiem. Takie samo oznaczenie znajduje się w ćwiczeniach. W Elementarzu znajdują się: opowiadania, bajki, historyjki obrazkowe, wiersze, reprodukcje obrazów, komiksy, żarty, ważne informacje i wiele innych ciekawostek, które stanowią punkt wyjścia do dalszej aktywności dla dziecka w każdym projekcie. Ostatni projekt w elementarzu jest projektem tzw. wakacyjnym czyli projektem, który zawiera ciekawe krótkie teksty do czytania przez dziecko np. w czasie wakacji lub w czasie, w którym nauczyciel szybciej skończył realizację projektów i chce mieć materiał dodatkowy.