Opis
Publikacja Otwórz się na świat powstała z myślą o nauczycielach szkół masowych uczących w klasach IV–VI, klasach integracyjnych, prowadzących zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacyjne, edukacyjne z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, pracujących w ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach, a także o osobach z najbliższego otoczenia dzieci – rodzicach, rodzeństwie.
Proponowane programy umożliwiają:
monitorowanie treści podstawy programowej dla II etapu nauczania;
realizowanie podstawy programowej w klasach IV–VI zarówno w ramach obowiązujących zajęć edukacyjnych, jak i zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
ułożenie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych w pracy z uczniem.
Publikacja została przygotowana w oparciu o rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej:
z dnia 27 sierpnia 2012 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2012 r. poz. 977)
z dnia 30 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy
psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
(Dz.U. z 2013 r. poz. 532).