Opis
Jeżeli dobrowolnie zrezygnujesz z outsourcingu procesów, które twoi konkurenci realizują poza organizacją, to wcześniej czy później twoja firma przestanie się liczyć na rynku - takie twierdzenie wygłosił kiedyś pierwszy premier Singapuru Lee Kuan Yew. Pogląd ten jest zbyt kategoryczny, aby się z nim w pełni zgodzić, ale odzwierciedla to, że przedsiębiorstwa na całym świecie coraz częściej decydują się na outsourcing i dzięki niemu wzmacniają swoją przewagę konkurencyjną. Pomimo długiej historii i rosnącej popularności próby wdrożenia outsourcingu w przedsiębiorstwach często kończą się porażką. Wiele przedsiębiorstw nie osiąga korzyści z outsourcingu, jakich oczekiwano na początku. Dość duża liczba przedsięwzięć outsourcingowych ponosi wręcz straty. Potencjalne korzyści z outsourcingu powodują jednak, że coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie outsourcingu, a dzięki rosnącej wiedzy i doświadczeniu możliwe stało się minimalizowanie ryzyka związanego z outsourcingiem oraz unikanie pułapek z nim związanych. Redaktorzy publikacji postawili sobie za cel zwrócenie uwagi menedżerów na różnorodność szans i wyzwań związanych z wdrożeniem outsourcingu w organizacji. Z tego powodu przedstawiona tematyka dotyczy najróżniejszych kwestii związanych z zarządzaniem outsourcingiem, począwszy od zarządzania strategicznego, finansów, aspektów prawnych, a skończywszy na zagadnieniach psychologicznych Redaktorzy książki zaprosili do współpracy zarówno naukowców od lat zajmujących się praktycznymi aspektami wdrażania outsourcingu, jak i menedżerów na co dzień wdrażających projekty outsourcingowe. Dzięki temu publikacja ma charakter bardzo praktyczny i użytkowy. Książka jest ważną i potrzebną publikacją, poszerzającą wiedzę Czytelnika o roli, zakresach i sposobach wdrażania outsourcingu w praktyce. Jej zaletę stanowi zawarta w niej praktyczna wiedza. Każdy rozdział jest uzupełniony opisem praktycznego wykorzystania omawianych zagadnień w konkretnych przedsiębiorstwach. To połączenie wiedzy z praktyką outsourcingu pokazuje, jak można osiągać wyższą jakość i kompetencje oraz obniżać koszty, co jest niezbędne w procesie konkurowania współczesnych firm. - prof.. Dr hab.. Barbara Dobiegała-Korona, SGH