Opis
Jest to kompendium wiedzy dla pracownika Controllingu, ale również analityka dużej ilości danych w Excelu. Pierwsza książka daje syntetyczne podpowiedzi na temat analizy dużych zbiorów danych sprzedażowych w Excelu, ich graficznej prezentacji, omawia analizę ABC, analizę rachunku marżowego, budżetowanie elastyczne sprzedaży oraz KPI.
Druga książka ma za zadanie pomóc Czytelnikom w zaimportowaniu do Excela danych z zewnętrznych źródeł i przygotowaniu ich do dalszej analizy. W szczególności omawia: metody importowania danych do Excela (plików ODC, danych z baz SQL Server, połączenia z bazą relacyjną, hurtownią danych, pobieranie ze stron www, importowanie z bazy Access i inne), porządkowanie zaimportowanych danych w Excelu, Power Query.
Trzecia książka z kolei wprowadza Czytelnika w tabele przestawne przechodząc od podstaw do zaawansowancyh funkcji i efektywnego wykorzystania tego narzędzia w analizie i raportowaniu, również w postaci wykresów przestawnych.