Opis
RELIGIA
Wojna, która powstrzymała ekspansję Turków na Zachód – brutalna tak bardzo jak żądza władzy
Ich bogiem jest wojna, a każdy bóg potrzebuje swojego diabła…
Święta wojna – droga do zbawienia czy szaleństwo?
Jest rok 1565. Z wybrzeży Złotego Rogu Sulejman Wspaniały wysyła największą armadę od czasów starożytnych z misją unicestwienia najbardziej nieprzejednanych wrogów Turcji: joannitów, sposobiących się do obrony swej twierdzy na Malcie. Dla Turków chrześcijańscy rycerze Zakonu Świętego Jana z Jerozolimy są piekielnymi psami; oni sami zaś nazywają swój zakon Religią. Jedni i drudzy są przekonani, że toczą świętą wojnę, że służą Woli Bożej, która usprawiedliwia każde okrucieństwo, i że czeka ich za to nagroda w raju.
W barbarzyńskie starcie dwóch militarnych i cywilizacyjnych potęg, islamu i chrześcijaństwa, wplątane są losy Mattiasa Tannhäusera, najemnika na usługach joannitów, oraz pięknej Carli, którzy podejmują próbę ucieczki z wyspy pośrodku piekła.
DWANAŚCIORO Z PARYŻA
Mattias Tannhäuser, bohater niezapomnianej Religii, powraca. Jeśli w tamtej powieści krew lała się strumieniami, to w tej tworzy rwący potok!
Paryż, 23 sierpnia 1572, za kilka godzin zacznie się noc świętego Bartłomieja...
Trzy wojny religijne zmieniły stolicę Francji w kocioł nienawiści, intryg i zepsucia. Królewskie zaślubiny Małgorzaty de Valois i Henryka Nawarskiego, które miały być radosnym symbolem pojednania katolików i hugenotów, w rzeczywistości stały się impulsem do rozpętania rzezi na niewyobrażalną skalę.
Carla, hrabina la Penautier, ma uświetnić zaplanowaną przez Katarzynę Medycejską uroczystość na cześć nowożeńców grą na violi da gamba. Nie mogąc odmówić takiemu zaproszeniu, udaje się do Paryża, mimo że jest w zaawansowanej ciąży.
Mattias Tannhäuser, wróciwszy z afrykańskiej podróży, przybywa do stolicy w wigilię dnia świętego Bartłomieja z zamiarem odnalezienia żony i sprowadzenia jej do domu. Kiedy jednak rozpoczyna się masakra hugenotów i miasto pogrąża się w anarchii, Carla zostaje uprowadzona przez Grymonde'a, króla dzielnicy nędzy, Tannhauser zaś aresztowany w Luwrze. Ich kłopoty nie są dziełem przypadku.
Sam przeciw wszystkim – stróżom prawa, katolickim fanatykom i armii Pielgrzymów Świętego Jakuba – Mattias, bohater słynnego oblężenia Malty i rycerz Zakonu Świętego Jana z Jerozolimy, musi przelać rzekę krwi, by odzyskać ukochaną i odnaleźć własne człowieczeństwo.
Przemierza piekło w poszukiwaniu kobiety, lecz jego życie odmieni na zawsze dwanaścioro dzieci Paryża.