Prowadzenie zajęć poświęconych dojrzewaniu dziewczynek jest wyzwaniem zarówno dla nauczyciela, jak i dla jego uczniów i ich rodziców. Jak się do nich przygotować? Dlaczego należy i w jaki sposób powinno się rozmawiać o aspektach związanych z wkraczaniem w dorosłość? Jeśli i Ciebie jako nauczyciela czeka takie wyzwanie, sięgnij po publikację "Pewny start. O dojrzewaniu. Dziewczęta. Poradnik metodyczny z tablicami do komunikacji".
Ten poradnik metodyczny jest prawdziwym kompendium wiedzy, dzięki któremu krok po kroku zaplanujesz pracę z uczennicami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym:
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym oraz znacznym,
ze spektrum autyzmu,
z porażeniem mózgowym lub podobnymi problemami rozwojowymi.
Przygotowane przez ekspertów materiały wyjaśniają:
dlaczego właściwe podejście do rozmowy o dojrzewaniu z uczennicami z niepełnosprawnością intelektualną oraz spektrum autyzmu jest tak ważne,
jak przygotować rodziców do dyskusji na te trudne tematy,
w jaki sposób prowadzić zajęcia - publikacja porusza zarówno aspekty formalne, prawne, jak i etyczne takich lekcji.
To doskonałe wprowadzenie do pracy nad przygotowaniem lekcji o dojrzewaniu oraz korzystania z pakietu materiałów dydaktycznych z serii "Pewny start. O dojrzewaniu. Dziewczęta".
W zestawie znajdziesz również komplet tablic do komunikacji, których symbolika jest związana przede wszystkim z treściami o dojrzewaniu.