Opis
Witajcie w moim królestwie, nieposłuszne małe wróżki! Jestem wymagającą, acz miłościwą królową. Nie wymagam od was wiele. Oczekuję od was jedynie mojego kochanego złota i srebra, słodkiego miodu, soczystych jabłek i świeżego chleba... Co wy tu jeszcze robicie? Chyba wypowiedziałam się wystarczająco jasno?! Natychmiast idźcie i ukradnijcie te wszystkie dobra z Truro, pobliskiej wioski ludzi. Pamiętajcie jednak - jeśli mnie zawiedziecie, wrzucę was do ciemnej kopalni i tam w pocie czoła będziecie mogły przemyśleć swoje czyny, wydobywając złoto i srebro. Czy będziecie w stanie dostarczyć ukochanej Królowej najwspanialsze dary? Tylko wtedy was nie ukarzę... za bardzo.
Wróżki są nieposłusznymi mitycznymi stworkami, żyjącymi głównie na terenach Kornwalii i Devon. Bez przerwy oszukują i okradają ludzi. Nie robią tego jednak dla własnej przyjemności, lecz ze strachu przed swoją Królową, która rządzi poddanymi żelazną ręką, domagając się przy tym ciągłych podarunków.
W Pixie Queen od dwóch do pięciu graczy wcieli się w role przywódców wróżek, próbujących prześcigać się w wynajdowaniu sposobów na zadowolenie swojej Królowej. W każdej rundzie będą gromadzić srebro, złoto i jedzenie na ofiarę ku jej czci. W zamian zostaną nagrodzeni złotymi pierścieniami, a co sprytniejsi spróbują zaskoczyć ją specjalną ofiarą. Może się nawet zdarzyć, że dołączą do niej w pałacu jako Lojalny Służący.
Jednak Królową nie tak łatwo zadowolić. Ci, których praca nie będzie wydajna, otrzymają punkty karne. Aby wyjść na swoje, będziecie musieli zebrać ich jak najmniej Na koniec gry można je będzie zniwelować przy pomocy punktów zwycięstwa, zdobywanych w trakcie rozgrywki. Jeżeli uda Wam się ukończyć grę z dodatnim wynikiem, to znak, że świetnie się spisaliście!
Cel gry
Otrzymaj od Królowej jak najmniej karnych punktów, gromadząc przy tym jak najwięcej Punktów Zwycięstwa. Punkty Karne mają wartość ujemną i po otrzymaniu są natychmiastowo zaznaczane na torze punktacji, poprzez przesuwanie znacznika w stronę zgodną z ruchem wskazówek zegara.
Punkty Zwycięstwa mają wartość dodatnią, ale zaznaczane są na torze punktacji dopiero podczas zakończenia gry. Zwycięzcą zostanie gracz z największą liczbą punktów, ale pamiętajcie, że wejście na dodatnią stronę toru punktacji jest trudne! Jeżeli wam się uda, to udowodnicie wszystkim, że jesteście Wielką Wróżką (duchem, bo ciałem wciąż zostaniecie malutcy).
Zawartość pudełka:
5 Zestawów gracza: 1 Zasłonka, 5 Wróżek, 4 Żetony Akcji, 2 Małe i 1 Duży Żeton, 1 Mały i 1 Duży Znacznik Kolejki (sześciany)
1 Plansza
3 Płytki Zdolności Jednorazowych
40 Jabłek
7 Płytek Ofiara
9 Płytek Rund
40 Bochenków Chleba
7 Płytek Lojalny Służący
1 Sakwa Kopalni
40 Garnuszków Miodu
7 Płytek Złoty Pierścień
1 Kość Zasobów
60 Sztabek Srebra
10 Płytek Nagród (5 o wartości 1, 5 o wartości 2)
1 Kość Kar
30 Sztabek Złota
10 Płytek Zdolności Stałych
20 Skał - 6 Płytek Jedzenia - 1 Arkusz Naklejek
Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 60 - 120 minut