Opis
NAJLEPSZA POWIEŚĆ SCIENCE FICTION 2011 według Amazonu i największej sieci księgarskiej USA Barnes & Noble 2011
Bestseller „New York Timesa” i „USA Today”
Kupiony przez amerykańskiego wydawcę za sześciocyfrową sumę.
Dzień później wytwórnia Warner Bros wygrała zażartą aukcję o prawa do ekranizacji.
Prawa do wydania powieści kupiły największe wydawnictwa w 20 krajach.
2 miejsce (po Stephenie Kingu) w kategorii Najlepsza Powieść SF 2011 według największego portalu czytelniczego – Goodreads.
Najwyżej oceniony audiobook roku
...i wiele innych zaszczytnych wyróżnień!
Wejdź do OASIS – globalnego wirtualnego świata 2044, w którym każdy może być tym, kim chce
Rok 2044. Kryzys zrujnował największe mocarstwa. W Ameryce ludzie głodują i zamarzają na ulicach. Miasta zamieniły się w osiedla slumsów i przyczep kampingowych.
Osiemnastoletni Wade ucieka od rzeczywistości i cały wolny czas spędza w OASIS, globalnym wirtualnym świecie, w którym każdy może być tym, kim chce. To internet nowej generacji, wszechobecna symulacja, gdzie można robić wszystko – żyć, uczyć się, bawić i kochać.
W OASIS jej twórca, ekscentryczny geniusz-multimiliarder Halliday, zakodował zagadki – kod do kolosalnej fortuny i absolutnej władzy. Miliony ludzi bezowocnie próbowały go złamać, by zdobyć nagrodę. I odkrywały nowe znaczenie ucieczki od rzeczywistości i pogoni za szczęściem, obsesyjnie studiując ikony Hallidaya – enigmatyczne wskazówki, których nie odczyta nikt, kto nie jest maniakiem gier, filmów i muzyki z lat 80.
Nagle Wade odkrywa pierwszą zagadkę...
Cały świat patrzy, tysiące przyłączają się do gry – wśród nich potężni wirtualni gracze gotowi popełnić realne morderstwo,by przeszkodzić Wade’owi.
Teraz Wade żeby przeżyć, musi wygrać. Ale żeby wygrać, musi porzucić doskonały wirtualny świat i stanąć twarzą w twarz z życiem i z miłością – w realu, z którego tak rozpaczliwie chciał uciec.
STAWKĄ JEST ŚWIAT.
CELEM – NAJWYŻSZA NAGRODA.
JESTEŚ GOTOWY?
Avatar, Matrix i Willy Wonka – czyli kapitalne połączenie.
„Library Journal”
Siłą powieści Cline’a – poza geekowskim odwołaniem do popkultury lat 80. – jest Kandydowski młody bohater i jego poszukiwania w obu światach: wirtualnym i realnym.
„Guardian”
Cline znakomicie wkomponowuje swoje ulubione zabawki i gry lat 80. w porywającą
narrację i trzymającą w napięciu intrygę.
„New York Times”