Opis
Dale Carnegie - mistrz słowa i psychologii! Wchodzisz na mównicę...Wyprostuj się i spójrz swoim słuchaczom prosto w oczy, po czym zacznij mówić głosem tak pewnym, jakby każda z siedzących przed tobą osób winna ci była pieniądze. Ale musisz wiedzieć, co chcesz powiedzieć: ""Zanim mówca stanie przed słuchaczami, powinien napisać list do przyjaciela, zawierający takie oto słowa: ""Zamierzam wygłosić mowę na pewien temat i chcę poruszyć następujące kwestie"". Następnie powinien wskazać na rzeczy, o jakich chce mówić, wymieniając je w takiej kolejności, w jakiej zamierza przedstawić je w swojej mowie. Jeśli w trakcie pisania listu przekona się, że tak naprawdę nie ma nic do powiedzenia, niech czym prędzej napisze do organizatora, który zaprosił go do zabrania głosu, by z żalem zawiadomić, że prawdopodobna śmierć jego babki może uniemożliwić mu przybycie na miejsce"". Dale Carnegie, autor legendarnej książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, swą karierę wybitnego ""nauczyciela życia"" dwudziestego wieku rozpoczął od nauczania sztuki publicznego przemawiania. Jego klasyczne opracowanie na ten temat ukazało się w 1926 roku, doczekawszy się wielu skróconych wersji. To nowe uaktualnione wydanie, zachowuje pełny wachlarz koncepcji i metod, jakie zawierała wersja oryginalna - łącznie z ćwiczeniami głosu, zamykającymi każdy rozdział, według pierwotnego zamysłu autora. Przeniesiony z wersji oryginalnej aneks, obejmuje pełną treść trzech klasycznych esejów z zakresu samorozwoju: Ziemia diamentów Russella H. Conwella, Wiadomość dla Garcii Elberta Hubbarda oraz Tak, jak człowiek myśli Jamesa Allena. Oto najnowsza wersja mega-popularnej książki wszechczasów na temat publicznego przemawiania. Dale Carnegie (1888-1955) był pionierem w dziedzinie, którą dziś nazywamy rozwojem ludzkiego potencjału. Jego wykłady i publikacje wspierały ludzi z całego świata, którym pomógł stać się osobami pewnymi siebie, ujmującymi i wpływowymi. Zadebiutował w roli nauczyciela wystąpień publicznych w Nowym Jorku w YMCA w 1912 roku. Carnegie prowadził szeroko zakrojone badania na temat podejścia do życia, charakteryzującego ludzi sukcesu. Cały ten wysiłek zaowocował powstaniem jego najsłynniejszej książki: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi. Książka natychmiast stała się bestsellerem, a począwszy od jej publikacji w 1936 roku sprzedała się w ponad dwudziestu milionach egzemplarzy. W 2002 roku magazyn biznesowy FORBES uhonorował ją tytułem Książki Biznesowej XX wieku. Co tydzień ponad 2 i pół tysiąca ludzi na całym świecie zapisuje się na kursy firmowane przez D. Carnegie dołączając tym samym do czteromilionowej rzeszy ludzi, którzy mają za sobą te słynne szkolenia pozwalające doskonalić samych siebie. Artur R. Pell, wykładowca i konsultant zarządzania zasobami ludzkimi. Jest autorem wielu artykułów, programów szkoleniowych audio oraz pięćdziesięciu książek poruszających problematykę zarządzania, kadr, planowania kariery i relacji międzyludzkich. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych