Opis
Z działalnością gospodarczą nierozerwalnie związane są wyjazdy służbowe (delegacje), zarówno właściciela firmy jak i jego pracowników. Rozliczanie podróży służbowych, zwłaszcza zagranicznych, nierzadko stwarza wiele problemów. Prawidłowe ustalanie czasu pobytu pracownika poza granicami kraju jest bardzo istotne, gdyż ma to wpływ na wysokość diety oraz innych należności przysługujących mu z tytułu delegacji zagranicznej. Także kwestie podatkowo-składkowe nastręczają zarówno pracodawcom, ale także i samym pracownikom wielu problemów.
Z sierpniowego numeru Poradnika Gazety Prawnej Czytelnik dowie się:
•Kiedy mówimy o podróży służbowej
•Jak sporządzić regulamin podróży
•Jakie są uprawnienia pracownika w związku z podróżą służbową
•Jak dokumentować i rozliczać delegacje krajowe i zagraniczne
•Kiedy należności delegacyjne podlegają opodatkowaniu i składkom ZUS
•Od jakich wydatków delegacyjnych można odliczyć VAT
Każde z zagadnień zostało wzbogacone o praktyczne przykłady, które w jasny i przystępny sposób obrazują wybrane zagadnienia oraz najnowszymi interpretacjami podatkowymi.