Opis
Publikacja stanowi pierwsze na rynku opracowanie obejmujące problematykę podsłuchu procesowego, będącego instytucją postępowania karnego, jak również podsłuchu pozaprocesowego stosowanego przez podmioty uprawnione do przeprowadzenia kontroli operacyjnej.
Autor szczegółowo omawia stosowanie podsłuchu z uwzględnieniem problematyki:
- przedmiotu i podmiotu kontroli;
- wypadków niecierpiących zwłoki;
- odroczenia ogłoszenia postanowienia o kontroli i utrwalania rozmów telefonicznych;
- wykorzystania dowodów pozyskanych w toku podsłuchu oraz zastosowania w procesie karnym tzw. podsłuchów prywatnych;
- uprawnienia tzw. służb w zakresie stosowania podsłuchu pozaprocesowego w ramach czynności operacyjno-rozpoznawczych.
W publikacji poruszono też kwestię wykonywania obowiązków przedsiębiorców telekomunikacyjnych w zakresie zapewnienia warunków dostępu i utrwalania rozmów, a także zagadnienia dotyczące odpowiedzialności administracyjnej za niewykonanie tych obowiązków.