Opis
Książka Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście
integracyjno-inkluzyjne jest pracą interdyscyplinarną. (… )
Łączy więc wiele dziedzin nauki takich jak glottodydaktyka, językoznawstwo
polonistyczne, kulturoznawstwo, komunikacja, ale też
pedagogika i socjologia. (… ) Przedstawione cele pracy są bardzo
ambitne. Monografia ma być z jednej strony „nową” dydaktyką języka,
z drugiej – zakreślać obszary wiedzy interdyscyplinarnej, koniecznej
do realizacji tego celu. (… ) Rzeczywiście, obecność uczniów z doświadczeniem
migracyjnym wymaga zupełnie innej dydaktyki. (… )
Edukacja takich dzieci narzuca konieczność interdyscyplinarności
i koncepcji połączenia kształcenia językowego z nauczaniem międzykulturowym,
dydaktyką wielojęzyczności, edukacją włączającą
i edukacją pozytywną. (… ) Przedstawione szerokie obszary naukowe
dotyczące nowej dydaktyki wymagają starannego przygotowania nauczyciela,
specyficznej organizacji procesu dydaktycznego i działań
legislacyjnych.