Opis
Podstawy mikroekonomii to podręcznik akademicki przeznaczony dla studentów, którzy stykają się z teorią ekonomii (zwłaszcza mikroekonomii) po raz pierwszy. Autorka postawiła sobie za cel zmuszenie Czytelnika do ciągłego szukania odpowiedzi na pytanie: "Dlaczego?". Ekonomii nie warto, nie wolno, wręcz nie da się uczyć na pamięć. Taka wiedza nigdy nie będzie użyteczna. Jedynie rzeczywiste zrozumienie poszczególnych tematów daje gwarancję, że Czytelnik będzie w przyszłości potrafił wykorzystać nabytą wiedzę w praktyce.
Podręcznik stanowi zbiór wykładów dotyczących wybranych zagadnień mikroekonomicznych. Podzielono go na osiemnaście rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono podstawowe pojęcia ekonomiczne. W rozdziale drugim zawarto wprowadzenie do zagadnień związanych z decyzjami producentów. W rozdziałach od trzeciego do dziewiątego zaprezentowano analizę mechanizmu rynkowego oraz zachowania konsumentów. W rozdziałach od dziesiątego do piętnastego podjęto próbę wyjaśnienia zachowań producentów (sprzedawców) funkcjonujących w różnych warunkach rynkowych. W ostatnich trzech rozdziałach zawarto skróconą analizę rynków podstawowych czynników produkcji.
Na końcu podręcznika zostały zamieszczone "Załączniki". Jest to przede wszystkim zbiór przykładów powiązanych z tematyką poszczególnych rozdziałów. Pojawiły się w nich także komentarze do różnych zagadnień oraz informacje uzupełniające wiedzę na poszczególne tematy.